Casa de la cascada

In 1935  Frank Lloyd Wright construieste casa de weekend  pentru E Kauffmann la Bear Run. Casa nu este construita linga cascada ci pe cascada. Te simti ca intr-o pestera (ferestrele mari sunt doar pe o latura, prin care poti vedea si simti padurea si spectacolul ei.


Absurditate sau nebunie este compusa in 1963 (bossa nova jazz standard) de Antônio Carlos Jobim
Hai sa o ascultam si sa privim Fallingwater din afara sau simtindu-ne privilegiatii ei locatari
(O mai cinta Diana Krall, Ella Fitzgerald, Nancy Wilson, Rosemary Clooney, Karrin Allyson)

Multi au observat inspiratia pe care a avut-o Jobim compunind Insensatez din Preludiu in E Minor, Op. 28, No. 4 si omagiul pe care il aduce lui Frederic Chopin



About lastnightmusic

Incercam sa aducem aici diverse "chestii": 1) Incredibil de frumoase si in acelasi timp 2) Necunoscute de tine (pe cit posibil), pe linga care, era pacat sa treci in viata asta, si sa nu te bucuri de ele.
This entry was posted in Bossa Nova, Jazz and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Casa de la cascada

  1. noradamian says:

    Salut , Lnm 🙂 Impresionantă locaţie ! Mă gândesc că a petrece ceva timp într-o astfel de casă înseamnă o energizare naturală, cu efecte deoasebite asupra cretivităţii şi inspiraţiei 🙂 Se potriveste cu profunzimea si naturaleţea muzicii lui Jobim, Astrud Giberto, Chopin.

  2. Mirela says:

    Da… FLW era “o figura”! O data a le-a scris celor de la firma Steinway sa comande un pian de concert “scurtat” din picioare cu doi inchi, pentru ca ar fi fost prea inalt pentru casa pe care o proiecase el [este vorba despre casa Cedar Rock. Ma rog, pe net mai apare si informatia ca pianul ar fi fost scurtat pentru ca proprietarii erau mici de statura, dar adevarul e ca nu a fost niciodata scurtat de firma Stainway, ci lasat doar fara rotile , iar motivul a fost clar inaltimea tavanelor http://www.franklloydwrightsites.com/iowa/quasqueton/FLWpianoarticle.pdf%5D.

    Eu n-am reusit sa-l conving nici pe sotul meu nici pe proiectantul casei sa ma lase sa-mi fac casa cu tavane joase😀. Degeaba le-am zis de nenea asta arhitect din America. S-au uitat la mine stramb si au zis ca vorbesc in dodii. Mie imi placeau si tavanele joase din casele vechi de paianta, da astia nu si nu!

    In alta ordine de idei, apropos de muzica, imi place la nebunie Insensatez in varianta Sinead O’Connor http://www.youtube.com/watch?v=91ys4wH-bOI&feature=youtu.be . De fapt, tot albumul ei jazz [Am I not your girl] imi place la nebunie!

    • Buna Mirela
      merci de poveste
      Si mie imi place Insensatez cintata de Sinead. In fapt versiunile in portugheza sunt dupa versurile , textierului obisnuit al lui Jobim: Vinicius de Moraes in timp ce versiunile in engleza sunt dupa cuvintele lui Norman Gimbel. Traducere in engleza a titlului fiind How Insensitive !?! 🙂

  3. Fini says:

    Seară bună, UTS ! 🙂

    O capodoperă a arhitecturii care se sprijină pe muzica apelor şi asociată cu melodia Jobim-Chopin înseamnă armonie. 🙂

  4. Fini says:

    Lirismul melodiei subliniază frumuseşea textului.
    Melodia Jobim – Chopin asociată cu o imagine dezolantă înseamnă absurditate. 😥

  5. Fini says:

    Şi o a treia variantă.

Leave a Reply

