Ramai cu bine

Ramai cu bine14ramai_cu_bine

“Eu plec, tu rămâi cu tine. Întotdeauna eşti cu tine. Ai grijă de ceea ce este cu adevărat al tău – timpul tău şi partea ceea bună din tine!”

 Seneca – Scrisori catre Lucilius – Editura Seneca 2014  – 37 lei

Exista si dvd  citit de Victor Rebenciuc

Exista grafica minunata realizata  de elevii f tineri de la Universitatea Naţională de Arte -Sasha Staicu

Exista traducerea  minunata a Ioanei Costa.  Nu stiu latina dar am comparat cu textul in engleza  de aici  iar  textul romanesc este  facut astfel  incat sa fii  bucuros ca stii romaneste

senecaanyti

Exista  Seneca – Anticafe   pe strada Ion Mincu ce merita sa fie vizitata. Un spatiu minunat.   Platesti nu consumatia ci timpul.

Exista  in spate acel  om   simplu care in moment greu al vietii,  s-a  ajutat descoperindu-l  pe stoicul  Seneca,  om de afaceri apoi,   in ale carui fabrici a pus citate din Seneca, a initiat tacut editura Seneca,  Seneca Anticafe,  dvd-uriule Seneca  si nu pare a se opri.

Leo Lionni, tu    si soricelul Frederick

Frederick   soricelul  care a adunat toata vara in loc de grane  pentru iarna 77040_Cover_Lionni-Frederick_6.Aufl._11.5.2010:77040_Cover_Lionnraze de soare pentru zile reci, culori pentru iarna cenusie, provizii de cuvinte pentru momentele in care nu mai avem ce sa ne spunem. Povestea despre Frederick  si   povestea lui  “Alexander  si soricelul de jucarie”,  o fantezie delicata despre  prietenie sunt primele  traduse de curand in romaneste la Humanitas.

Leo Lionni  autorul,   a inceput abia la  50 de ani sa scrie si sa ilustreze cele 40 de carti,   pentru copiii de toate varstele, carti ce i-au adus multe premii si o recunoastere  internationala colosala .

Spun asta celor cativa prieteni care comenteaza aici si celor  115  prieteni care imi dau doar like-uri: Niciodata nu e prea tarziu, la nici o varsta,   sa iti schimbi viata, cariera,    sa faci lucruri pe care ti-ai dorit sa le faci  dar  nu ai avut curaj sau nu ai fost lasat/a.

Cantec de catanie

De-ar fi mandra unde-i luna / As vedea-o-ntotdeauna! / Dar mi-i mandra pe pamant, / Nu mi-o vad, numa’ mi-e-n gand!

Debutanti la Last night music (care azi a fost mai mult  Last night book :)  ):  Betty Wright,  Paolo Fresu,  Betty Roche

 

Casa  E/C   Sami Arquitectos – , São Miguel Arcanjo 2013.  Azore Portugalia

14s114s2

14s314s4http://www.sami-arquitectos.com/en/works/show/ec-house

toate pozele merita vazute

About lastnightmusic

Incercam sa aducem aici diverse "chestii": 1) Incredibil de frumoase si in acelasi timp 2) Necunoscute de tine (pe cit posibil), pe linga care, era pacat sa treci in viata asta, si sa nu te bucuri de ele.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

51 Responses to Ramai cu bine

  1. fini says:

    Last,

    stergand cu privirea postarea ta pare ca aduce secvente aproape contrastante, gandindu-ma la tristetea unui “ramai cu bine” alturi de adorabilul Frederick ca apoi sa inchei cu lucrarile SAMI Arquitectos.

    • buna fini 🙂
      Nu uita sa intercalezi si :
      Grab your coat and get your hat

      Leave your worry on the doorstep

      Just direct your feet

      To the sunny side of the street
      Can’t you hear a pitter-pat

      And that happy tune is your step

      Life can be so sweet
      
On the sunny side of the street

      • fini says:

        Cred ca este un indemn pentru a invata sa privim cu mai multa atentie “partea plina a paharului”.
        Zâmbetul este un obicei sănătos! Este reconfortant cand pe strada o persoana pe care n-ai mai vazut-o si nu o sa o mai vezi vreodata iti zambeste. Din dorinta de a ajunge pe partea insorita a strazii ar trebui sa incercam să trecem cu zâmbetul pe buze chiar şi prin cele mai dificile încercări ale vieţii.

        “Nu exista nimic bun sau rau, numai gandirea noastra face ca lucrurile sa arate astfel.” – William Shakespeare (Hamlet)

  2. fini says:

    “Ramai cu bine” aduce tristete, francezii dramatizeaza spunand “partir c’est mourir un peu”.
    Seneca cu sfaturile lui te face sa intelegi ca ramanand cu partea cea buna din tine despartirile sa faca loc unui nou inceput poate.

    Minulescu privind in urma la cele petrecute spune ca “Noi nu vom şti-o poate niciodată…”

    • Cand ramasul bun este pentru vecie Seneca spune (scrisoarea 63 pag 136-137) Amintirea prietenilor care au murit ne este placuta ca gustul aspru al unor fructe cum la vinul foarte vechi ne face placere chiar aroma aceea usor amara; cand trece ceva timp si se stinge orice suferinta, se simte o placere pura… Sa ne bucuram asadar cu lacomie de prezenta prietenilor, pentru ca nu stim pentru cat timp avem aceasta bucurie. Ajunge sa ne gandim de cate ori i-am parasit pentru a face o calatorie lunga sau cum a trecut timp indelungat fara sa ii vedem cu toate ca locuiam in acelasi loc;e usor sa intelegem ca am pierdut mai mult imp pe cand erau in viata . … Cum poti sa-i suporti pe oamenii acestia atat de neglijenti cu prietenii lor care plang mai apoi disperati ca nu iubesc pe nimeni decat dupa ce l-au pierdut? Ei se tem ca iubirea lor naste indoieli si atunci se lasa prada disperarii, cautand marturii tarzii ale sentimentelor pe care le-au avut. Cel ce nu stie sa iubeasca de unul singur nu il iubeste prea mult nici pe acela singur

      • fini says:

        Paiiii, vezi Skorpionule, asta-i seninul: speranta care oricand este “de bine”. Daca-ti ia Dumnezeu mintile este “de rau”.

      • fini says:

        Am gresit “andrisantul”. Te rog sterge.

      • fini says:

        Stiu ca-ti place un anume Sonet de Shakespeare. Toate sunt niste bijuterii. Eu le prefer pe cele prelucrate de Vasile Tomozei.

        Sonetul 39 spune in incheiere:

        ” Doi suntem: doar dintr-unul ne-am compus
        si fiaecare-l canta pe cel dus….”

        Este potirivit la tema “Ramai cu bine”

      • fini says:

        Evrika!

        Sonetul care iti place este Sonetul XVIII. Luminos ca “soricelului gandurile soricelului care a adunat toata vara in loc de grane pentru iarna raze de soare pentru zile reci, culori pentru iarna cenusie, provizii de cuvinte pentru momentele in care nu mai avem ce sa ne spunem.

      • fini says:

        Erata:

        Gadurile soricelului….”

  3. fini says:

    “Ramai cu bine” are multe feţe la fel ca mastile carnavalului de la Veneţia.

    “Addio del passato” de Verdi este dramatic:

  4. fini says:

    Vera Lynn ne spune ca exista un “La revedere” in “ramai cu bine”:

  5. fini says:

    Iata si parerea lui Leonard Cohen:

    • Sunt diferente intre Vale (pl. Valete ) din latina ce este f apropiat de Bun ramas romanesc, decat gama mai larga Farewell, the long Goodbye , adica intre adio si somnul de veci. Am cautat azi pe net si am ajuns la concluzia ca Bun ramas este mai dulce si mai semnificativ.
      In ce priveste sensul frantuzesc cu partir c’est mourir … el pare mai apropiat de https://www.youtube.com/watch?v=t1Yq6Y7rwc0 🙂

  6. skorpion says:

    hello, tristesse,

    nu inteleg:
    Cel ce nu stie sa iubeasca de unul singur………………
    ce ai vrut sa spui cu asta?

  7. skorpion says:

    @fini,
    e si o parte optimista in postarea lui lnm si anume:
    Niciodata nu e prea tarziu, la nici o varsta, sa iti schimbi viata, cariera, sa faci lucruri pe care ti-ai dorit sa le faci dar nu ai avut curaj sau nu ai fost lasat/a.

    as zice: da si nu!
    uneori este too late, alteori vezi o tanti de 92 de ani, slaba ca o ata, dar indoindu-se ca o balerina…alergind zilnic cite o ora…..facind yoga si alte minuni; la 92 de ani; la 72 de ani a inceput sa invete sa danseze tango…🙂
    deci se poate!🙂

    • fini says:

      Paiiii, vezi Skorpionule, asta-i seninul: speranta care oricand este “de bine”. Daca-ti ia Dumnezeu mintile este “de rau”.

    • Draga skorpionule
      Si stoicul Seneca are optimismul lui, poate, mai vorbim despre scrisorile ce se termina cu ramai cu bine (daca intre timp nu puneti mana sa le cititi ). si cartile lui Lionni (care dupa tineretea lui zbuciumata de olandez, poposit in Italia in futurismul lui Marinetti a poposit in zona asta a cartilor pentru copii care fac bine adultilor 🙂 )

      Da exista un too late. Dar acesta este atunci cand ai contractat o boala incurabila si stii asta, iar boala (duca-se pe pustii ) deja te comanda ea pe tine. Pana atunci este valabil inclusiv pentru tine preceptul 1 http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2012/feb/01/top-five-regrets-of-the-dying din cartea lui Bronnie Ware cel ce incepe cu: 1. I wish I’d had the courage to live a life true to myself, not the life others expected of me….

  8. fini says:

    Sa-mi traiasca SORICELUL!
    Despre soricei numai de bine. 🙂

  9. skorpion says:

    frumoasa interpretare a lui “netrebnika” cum ii spunem noi🙂

  10. skorpion says:

    fini, ce zici de Virginia Zeani?!
    mereu mi-a placut Zeani, dar acum imi suna si “netrebnica” fain de tot,
    parca mai natural ca Zeani,
    ce zici?🙂

  11. fini says:

    @ Skorpion,

    e frumoasa optiunea ta pentru Zeani, ca si pentru Ion Piso.🙂
    Vorbind despre Virginia Zeani m-as folosi de versul lui Eminescu “Și mândră-n toate cele,”
    Timp de 25 de ani A fost “prima donna assoluta” a teatrului de Operă din Roma.
    Acum, la 90 de ani (in octombrie) este o femeie incredibil de frumoasa. Vezi fotografia din articolul:
    http://adevarul.ro/news/societate/virginia-zeani-soprana-l-a-descoperit-pavarotti-am-plecat-napoli-pasaport-regele-mihai–fotogalerie-1_50ae972b7c42d5a6639e3b7e/index.html
    Anna Netrebko este o soprana de exceptie a zilelor noastre. Am ales clip-ul acesta pentru ca mi se pare scenografia formidabila: alunga perucile infestate cu molii si il face pe Verdi contemporanul nostru.

  12. fini says:

    @ Skorpion,

    uite ce spune Sever Voinescu:

    “Experienţa doamnei Zeani ca trăitor al secolului XX este cel puţin la fel de uimitoare precum îi este cariera redusă la cifre şi statistici. A fost, desigur, una dintre marile voci ale secolului, dar a fost şi unul dintre martorii săi privilegiaţi.”

    Ganduri cu si despre Virginia Zeani in dialogul cu Sever Voinescu intitulat ” Cuvantul e purtator de suflet”:

    ● „Am învăţat enorm de la tine”, îi scria zeul acutelor, Luciano Pavarotti, în 1996, după ce îi dedicase, într-un concert la Indianapolis, aria „Aşa femeie n-am mai văzut nicicând”, din opera Manon Lescaut de Puccini. „Personifică frumuseţea sopranei de operă”, spunea despre ea fostul vecin şi prieten, Federico Fellini, mărturisind într-o scrisoare că o privea dimineaţa pe furiş cum face vocalize.
    ● „Eu am fost o excepţie, căci am fost născută să fiu cântăreaţă – destin rar. Şi aş îndemna pe oricine care e născut cu această stea în frunte să urmeze această direcţie, să opteze, în primul rând, pentru carieră.”
    ● “Acum câţiva ani l-am întâlnit pe Pavarotti, obosit, şi i-am spus: «De ce nu te retragi?» Mi-a răspuns: «Atâta timp cât pot să fac vocalize bune dimineaţa, sub duş, voi cânta.
    ● „Mi-am regăsit satisfacţiile câteodată şi în lucrurile mici: colecţii de diverse obiecte, cititul, privirea interioară pe care câteodată mi-o acord şi care îmi curăţă sufletul, dragostea pentru căţei.”
    ● „Tot ce am putut avea mai bun în viaţa mea a fost datorită lui Verdi. Deci, mă închin artei lui. Apoi îl ador pe Bellini în care mă simt într-adevăr protagonistă. L-am descoperit târziu pe Mozart. E o dragoste de maturitate.”

  13. skorpion says:

    Azi dimineata visam si visam 🙂 …..si mi-am adus aminte ca pe la 20 de ani am descoperit simfonia Neterminata a lui Schubert, pe Bruch si pe Chopin (in special Marsul Funebru pe care il ascultam inaintea fiecarui examen😛

    deci the first:

    Schubert – Symphony no. 8 in B minor D 759 “Unfinished” (KARAJAN – Philarmonia Orchestra)

    Auditie placuta, apoi urmeaza Chopin & Bruch
    🙂

    • fini says:

      Dupa “seara romantica” iata ca in dimineata urmatoare ne scrii: “Azi dimineata visam si visam🙂 ”
      Da, “Neterminata”, in mod surprinzator, poate amplifica aprope dramatic starea de vis la rasaritul soarelui, mai ales prin partea a doua.
      Ai ales interpretarea lui Karajan care a facut ca orchestrele dirijate de el sa fie asemanate cu functionarea perfecta a ceasurilor elvetiene.
      Am si eu un dirijor “al meu” : Willem Mengelberg ale carui interpretari le ascult alterantiv cu cele ale altor mari “baghete”. Poate fi supranumit “bijutierul” castei dirijorilor.Pentru mine este un reper care-mi da un plus sau un minus pentru alte interpretari.
      Pentru comparatie uite un Mengelberg in partea a II-a (cuprinsa deja in Karajanul tau):

  14. fini says:

    @ Skorpion,

    mi-ai starnit curiozitatea si ma faci sa ma intreb “care Chopin, care Max Bruch va urma?”. Abia astept raspunsul tau. 🙂

  15. skorpion says:

    Azi a murit Demis Roussos; facea parte din generatia mea.
    O zi trista, de fapt o seara trista, pentru ca abia adineauri am aflat😦

    • fini says:

      Skorpion,

      trebuie sa ne impacam cu gandul ca se moare chiar si la 68 de ani.
      Coincidenta sau nu, tema acestei postari este “Ramai cu bine”, adica acel “Goodbye, my love, goodbye” pe care ni l-a cantat timp de zeci de ani.

  16. skorpion says:

    RIP, Demis Roussous

  17. fini says:

    Aniversare Wolfgang Amadeus Mozart 259 ani 27 ianuarie 1756

  18. fini says:

    Mozart – “Flautul fermecat”

  19. fini says:

    Mozart in Cuba.

  20. Multumesc prieteni. Multumesc mult Skorpi. Multumesc mult Fini, care adaugi, dublezi, triplezi valoarea postarilor cu comentariile tale. Blogul meu devine astfel atemporal el putand fi “degustat” si azi si la fel de bine peste 3 ani. Multumesc

  21. O nota si pt Onorabilul Skorpion,
    Am prieteni care ma intreaba: Bine bine, esti convergent pe teme politice cu Skorpi de ani de zile … de la Patrasconiu blog . Amandoi locuiti in Bucuresti. Ai participat la manifestatii ale dreptei la care a participat si Skorpi. Cu toate astea spui ca nu v-ati vazut si nu ati dat mana niciodata. E posibil asa ceva ?
    Raspunsul meu este : Da, se poate ! Ne mai auzim la telefon din an in pasti. E o problema ?
    Nu.
    Prefer sa fiu prieten la distanta cu Onorabilul Skorpion (sintagma este din una din cartile lui Clavell ) pe ani de zile 🙂 E prietenia perfecta 🙂

    • skorpion says:

      🙂🙂
      Rien n est pas impossible, nu-i asa?
      inclusiv sa nu te intilnesti cu cineva; uneori chiar este mai grozav asa!

  22. skorpion says:

    Fini,
    la Mozart stii ce imi place cel mai mult?
    Recviemul!
    ciudat, nu?🙂

    • fini says:

      Nu este deloc ciudat.
      Recviemul este o picătură a Divinului. E ultima picatura, cea care implineste unirea cu Divinul.

  23. fini says:

    @ Skorpi & @ Last,

    v-ati cultivat de-a lungul anilor aceasta prietenie súi-géneris. Sunteti gand la gand cu Seneca:

    – “Prietenii trebuie cultivaţi – şi nu să se creadă că ei există de la sine.” 🙂

    – “Dacă socoteşti prieten pe cineva în care nu ai aceeaşi încredere ca şi în tine însuţi, faci o mare greşeală şi nu cunoşti valoarea adevăratei prietenii.”

    • skorpion says:

      Fini,

      ce te faci, daca nu ai incredere…..in propria ta persoana?
      cum merge in acest caz prietenia de care vorbesti?
      🙂

      • Fini says:

        Cred ca in relatia pe care o ai cu propria persoana totul este sa doresti sa nu te dezamagesti. Sa faci intotdeauna ce ai spus ca faci.
        Teama de esec? E fireasca. Nu este ceva rau, in masura in care este necesar sa te mobilizezi. 🙂

  24. skorpion says:

    splendid Mengelberg-ul tau, Fini, chiar mai grozav ca cel adus de mine🙂

    danke!

  25. skorpion says:

    “Eu plec, tu rămâi cu tine. Întotdeauna eşti cu tine. Ai grijă de ceea ce este cu adevărat al tău – timpul tău şi partea aceea bună din tine!”
    q.e.d.

Leave a Reply

