E un curcubeu, dupa coltul strazii

E doar o luna din  hartie

De ziua copilului 1 iunie propun un film – Luna de hartie. 1973. Un film  superb. E pe net. E induiosator  de  frumosPaper-moon_small

Without your love
It’s a honky tonk parade
Without your love
It’s a melody played in a penny arcade

.Ai in grija ta o fetita de 9 ani care fumeaza. Iar tu nu prea esti  un exemplu demn de urmat. E perioada marii Depresii. Muzica e de atunci. Lista celor 17 melodii  este aici

Alte cateva versuri  din  melodia  Its only a paper moon  sunt introducere la romanul  1Q84 al postmodernistului si marelui iubitor de jazz  Haruki Murakami.

 

Melodia Its Only a Paper Moon   cantata aici de Ella Fitzgerald

Si nu uita ca:

Dupa colt /E un curcubeu/ asa ca hai sa mai bem o ceasca de cafea/ si hai sa luam inca o felie de  placinta !  (Irving Berlin Let’s Have Another Cup of Coffee  1932 )

Copie conforme

Inca un film.    Asta este un film  complicat. Nu este pentru copilul din tine certified_copyci pentru tine matur.   Fabulos: Toscana, Juliette Binoche o frantuzoaica ,comerciant de arta in Abruzzo  si  cantaretul de opera William Shimell in rolul unui scriitor britanic la varsta mijlocie.

Dupa amiaza a doi oameni ce incearca sa se cunoasca. Fabulos Lucignano satucul unde se fac  nunti.  Filmul e  comparat  cu  Calatorie in Italia a lui Rosselini, cu Farmecul discret al burgheziei a lui Bunuel  cu Aventura a lui Resnais cu Before Sunset cu In the mood of love a lui Wong.   Nu  spun mai mult. Nu conteaza daca vei intelege altceva decat am inteles eu din film. Daca nu il vezi, cauta descrieri  ca aici  de pilda sau aici    ca sa vezi ce pierzi certif

Efemera – Tulipa Ruiz

Paul Verlaine

Clair de lune

Votre âme est un paysage choisi
Que vont charmant masques et bergamasques
Jouant du luth et dansant et quasi
Tristes sous leurs déguisements fantasques.

Claudio Arrau

interpreteaza pe  Achille   Claude Debussy  – Clair de lune

Inca, Berlin

Muzeul de  grafica arhitecturala (1,2)    Cafenea David Chipperfield (3,4,5)  Roedig Shop (6)

muzeugraficaarhitecturalamuzeu2

 

 

 

 

berlin1berlin2berli3
RoedigShop

About lastnightmusic

Incercam sa aducem aici diverse "chestii": 1) Incredibil de frumoase si in acelasi timp 2) Necunoscute de tine (pe cit posibil), pe linga care, era pacat sa treci in viata asta, si sa nu te bucuri de ele.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to E un curcubeu, dupa coltul strazii

  1. fini says:

    Multumesc pentru melodii, filme si versuri. 🙂

  2. fini says:

    Copilaria vazuta de Lucian Blaga:

    Din copilăria mea – Lucian Blaga

    Păşteam cu alţii gâştele-n arinişti.
    Cu gângurit de aur îmi venea câte-un boboc
    şi îmi prindea cu prietenie-n cioc
    sfârcul urechii
    şi plopii tremurau străvechii.

    Când toropit priveam prin gene
    cum boii se mişcau prin flori de sânziene
    pe sub sălcii,
    mă miram că ei nu văd
    cu vârful coarnelor ca melcii,
    şi boii – boii-şi rumegau căldura pe sub sălcii.

    Când mă trânteam în pajişte pe spate
    cu ochii către bolta în senin,
    mă-nchipuiam întins cu foalele pe cer,
    lin
    răzimat pe coate.

    Şi-mi mai aduc aminte
    într-un lan de cînepă
    o sperietoare pestriţă de paseri
    se sprijinea
    în par, ca vînturi s-o alinte.

    Ciorchine de turbări avea cercei,
    o vrabie-şi făcuse cuib în pălăria ei.

    Râdeau copiii toţi de ea,
    dar mie mi-era milă
    şi-o iubeam.
    Şi singur socoteam: ea mi-e aproapele
    şi o iubeam.
    Şi mă credeam un mucenic.

    Trei feţe

    Copilul râde:”Înţelepciunea şi iubirea mea e jocul”.
    Tânărul cântă:
    “Jocul şi înţelepciunea mea e iubirea”.
    Bătrânul tace:
    “Iubirea şi jocul meu e înţelepciunea”.

  3. fini says:

    “Me and you” la o cafea.

  4. fini says:

    Frantujii sunt fascinati de “clarul de luna”.

    Clar de lună

    Melifluentă lună cu buze de nebuni
    Gurmande-n noaptea asta sunt burguri şi păşuni
    Pot bine aştrii-asemeni albinelor să fie
    Din mierea luminoasă scârbind rău bolţi de vie
    Căci orice rază-a lunii căzându-le din cer
    Prea dulce lor o rază-i de miere-n spalier
    Or eu ascuns concep ah! prea dulce aventura
    Şi teamă mi-e de acul de foc de-albină-Arctura
    Ce raze dezolante îşi lasă-n mâna mea
    Şi rozei vânturilor lunara miere-şi ia.

    poezie de Guillaume Apollinaire, traducere de Mihail Nemeş

  5. fini says:

    Ai insotit perfect versurile lui Paul Verlaine cu Debussy.
    Eu aduc cunoscutul clar de luna separat de vresurile frantujesti. Noapte buna!

Leave a Reply

