L’hydre – univers tordant son corps écaillé d’astres.

Te  rog  citeste aici Jorge Luis Borges, nuvela – El Otro- Celalalt -Hydra
1  Este vorba de fascinatia  de  a  te intilni  cu  tine   mai  in  varsta  sau  mai  tanar  solidaritatea de  a fi  acelasi   si  descumpanirea  de  a fi  diferiti.

2Vei  simti  in  vorbele  batranului  Borges  ce  a  simtit  mama  mea    vazandu-ma citind  Anatole  France   cand  aveam,  cred   14   ani,   mi-a  spus  ca  ar  fi  bine  sa  citesc  acea  carte   dupa   varsta  de  40 ani.

3 Vei  intelege  de  ce  m-a  fascinat  si  pe  mine  versul  lui  Hugo.

Îţi pot dovedi pe loc că nu mă visezi, i-am spus. Ascultă bine acest vers, pe care nu l-ai 800px-Lernaean_Hydra_Louvre_CA598_n2citit niciodată, după cîte îmi amintesc.
Şi, încet, am recitat faimosul vers:
L’hydre – univers tordant son corps
écaillé d’astres.
Am simţit aproape înfricoşata lui uimire. L-a repetat cu glas scăzut, savurînd fiecare ucuvînt strălucitor.
— E adevărat, a şoptit el. Eu nu voi putea scrie niciodată un vers ca acesta.
Hugo ne unise.

Pot  spune  ca  poemul lui  Hugo  este  cunoscut  in  lumea  occidentala  mai mult   datorita  nuvelei  lui  Borges.

Quand tu es près de moi,
Cette chambre n’a plus de parois,
Mais des arbres oui, des arbres infinis,
Et quand tu es tellement près de moi,
C’est comme si ce plafond-là,
Il n’existait plus, je vois le ciel penché sur nous…
Non esiste più, e vedo il cielo sopra a noi

 

Am mai gasit un personaj fabulos din carti pentru copii pe care nu le-am citit cand era momentul. Si nici voi. E Pippi Lundgren/ Pippi Longstocking / Pippi Långstrump/ Pippi Shosetzica
Pippi e orfana – mama ei este un inger iar tatal este regele unei insule a canibalilor. Ea mananca clatite, bea multa cafea si merge la scoala cand are chef. Ea nesocoteste regulile este curajoasa si loiala. Are parul rosu, pistrui si nasul ca un cartof mic, Ea a fost inventata de scriitoarea Astrid Lingren in anii 40 si a creat mai intii personajul pentru fiica ei. E de recuperat pentru copiii batrani si de citit copiilor mici.
O singura carte tradusa si epuizata (cand in lume multele carti ale Astridei L sunt publicate si raspublicate)
http://www.elefant.ro/carti/carti-pentru-copii/grupe-de-varsta/viii-iii-ani/pippi-sosetica-9179.html#utm_source=2parale&utm_medium=Campaign&utm_campaign=marketing_code&utm_content=7be23e6c7

Ei Pippi, spune invatatoarea, spune-mi cat fac 7 plus 5. Pippi o priveste si raspunde: daca nu stii singura raspunsul, sa stii ca nu intentionez sa iti spun eu.

Un disc exceptional de sfarsit de septembrie. Lung si bun. Chet Baker si Bill Evans

arhhi1arhi2

 

 

 

About lastnightmusic

Incercam sa aducem aici diverse "chestii": 1) Incredibil de frumoase si in acelasi timp 2) Necunoscute de tine (pe cit posibil), pe linga care, era pacat sa treci in viata asta, si sa nu te bucuri de ele.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to L’hydre – univers tordant son corps écaillé d’astres.

  1. fini says:

    Salve Last! 🙂

    Iarasi o postare frumoasa!
    Pe “Celalalt” il voi citi in noaptea asta. Multumesc pentru lectura propusa.
    Oh, spumoasa Pippi imi aminteste de o alta fetita din viata mea care avea o fustita cu patratele albe si rosii ca si buzunarele strengaritei tale. Fetita o reprezenta pe Gänseliesel din Göttingen la o serbare de la gradinita. Uite ca privesc pozele cu ochi umezi.

  2. fini says:

    E tare fain albumul Chet Baker & Bill Evans.
    La inceput de toamna din acelasi album uite “Tis autumn” . Melodia este interpretata si de Ella Fitzgerald, Stacey Kent sau Nat King Cole.

    Old Father Time checked, so there’d be no doubt,
    Called on the north wind to come on out,
    Then cupped his hands, so proudly to shout,
    “La-de-da, de-da-de-da, ’tis Autumn!”.

    The trees say they’re tired, they bore too much fruit,
    Charmed all the wayside, there’s no dispute,
    Now shedding leaves, they don’t give a hoot!
    La-de-da, de-da-de-dum, ’tis Autumn!

    Then the birds got together
    To chirp about the weather,
    After makin’ their decision
    With birdie-like precision,
    Turned about and made a bee-line to the south.

    Oh, holding you close is really no crime,
    Ask the birds, the trees, and Old Father Time,
    It’s just to help the mercury climb,
    La-de-da, de-da-de-da, ’tis Autumn!

    Old Father Time checked, so there’d be no doubt,
    Called on the north wind to come on out,
    Then cupped his hands, so proudly to shout,
    “La-de-da, de-da-de-da, ’tis Autumn!”.

    Then the birds got together
    To chirp about the weather,
    After makin’ their decision
    With birdie-like precision,
    Turned about and made a bee-line to the south.

    Oh, holding you close is really no crime,
    Ask the birds, the trees, and Old Father Time,
    It’s just to help the mercury climb,
    La-de-da, de-da-de-da, ’tis Autumn!
    ‘Tis Autumn!

  3. fini says:

    Pentru ca ai spus ca suntem la sfarsit de septembrie mi-am amintit de poezia

    VOIAM SA RAMAN IN SEPTEMBRIE – Nina Cassian

    Voiam să rămân în septembrie
    pe plaja pustie şi palidă,
    voiam să mă-ncarc de cenuşă
    cocorilor mei nestatornici
    şi vântul greoi să-mi adoarmă
    în plete cu apa năvoade;

    voiam să-mi aprind într-o noapte
    ţigara mai albă ca luna,
    şi-n jurul meu – nimeni, doar marea
    cu forţa-i ascunsă şi gravă;

    voiam să rămân în septembrie,
    prezentă la trecerea timpului,
    cu-o mână în arbori, cu alta-n
    nisipul cărunt – şi să lunec
    o dată cu vara în toamnă…

    Dar mie îmi sunt sorocite,
    pesemne, plecări mai dramatice.
    Mi-e dat să mă smulg din privelişti
    cu sufletul nepregătit,
    cum dat mi-e să plec din iubire
    când încă mai am de iubit…

  4. fini says:

    Neata! 🙂

    Dialog-fictiune intre Borges si alter ego-ul său. Incercam si noi?

Leave a Reply

